Medisch Centrum Leeuwarden - Een nieuwe toegankelijke website
Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) is een topklinisch ziekenhuis in Friesland en toonaangevend op gebied van zorg, opleiding en onderzoek. De website bleef daarin duidelijk achter. Na een lange selectieprocedure heeft het MCL voor de realisatie van een nieuwe website gekozen voor iWink. Een samenwerking waar we heel trots op zijn!
Navigatiestructuur
De website van het MCL is een complexe website met veel verschillende pagina's. Bij de start van het project hebben we ons dan vooral ook geconcentreerd in het aanbrengen van meer samenhang en logica in de navigatiestructuur, zodat de bezoeker sneller tot de juiste informatie kan komen.
Werken bij
Arbeidsmarktcommunicatie is steeds belangrijker voor zorgorganisaties. Met de toenemende krapte op de arbeidsmarkt, waarbij er in 2022 een tekort wordt verwacht van 80.000 medewerkers, is het essentieel om je als organisatie goed te kunnen onderscheiden. Daarbij is het niet meer voldoende om alleen een lijst met openstaande vacatures te tonen, maar laat je potentiële kandidaten zien hoe je invulling geeft aan goed werkgeverschap.
Ook in arbeidsmarktcommunicatie zijn er verschillende fasen waarin een (potentiële) kandidaat zich kan bevinden. Daarom is het niet alleen belangrijk om voor actieve werkzoekenden informatie te bieden, maar ook om alvast een relatie op te bouwen met toekomstige kandidaten. Het MCL maakt hiervoor gebruik van een job alert zodat kandidaten optimaal geïnformeerd blijven over bijvoorbeeld de openstaande vacatures.
Voor het weergeven van de vacatures op de website maakten we een koppeling met YellowYard
Digitaal toegankelijk
Wanneer je als zorgorganisatie in de 'echte' wereld kiest voor een inclusieve aanpak waarbij niet de patiënt maar de persoon centraal staat, dan vraagt die visie ook iets van de digitale communicatie. Het MCL heeft er daarom voor gekozen om de website te laten voldoen aan de WCAG-richtlijnen. Dit betekent dat de website optimaal toegankelijk is en door iedereen, met of zonder beperking, goed te gebruiken is. Door hier vanaf de start van de website rekening mee te houden, verliep het verdere ontwikkelproces zonder drempels.
Prettig dat er medewerkers binnen iWink zijn die ervaring hebben met bedrijven in de zorg en de thematiek en tevens soms problematiek goed begrijpen. Hierdoor konden we onze website goed afstemmen op de doelgroep: de patiënt.
Meer weten?
Neem contact op met Anna
Anna Slooff
Consultant digitale communicatie
06 40283352 a.slooff@iwink.nl