Accare - Hoe online meerdere doelgroepen van informatie te voorzien
Accare is werkzaam binnen de jeugd GGZ en biedt jaarlijks aan ruim 14.000 kinderen en jeugdigen specialistische hulp. Een grote organisatie welke zich in de communicatie met name richt op het kind en de daarbij behorende behoeften. De realisatie van een nieuwe website voor Accare was een mooi proces en de website bevat een aantal unieke functionaliteiten.
Directe input vanuit de verschillende doelgroepen
Zowel in het begintraject als in de eindfase heeft Accare de verschillende doelgroepen bij de ontwikkeling van de website betrokken. De behoeften en wensen werden tijdens klankbordsessies, waar wij als iWink bij aanwezig waren naar voren gebracht. Welke informatie moet je als ouder direct kunnen vinden? Wat moet de website voor een kind uitstralen? Welke informatie is voor een verwijzer belangrijk? Dankzij deze waardevolle informatie heeft onze consultant een gedegen advies gegeven over de contentstructuur en wist de designer waar het ontwerp aan moest voldoen. Vervolgens konden de ontwikkelaars bezig met het bouwen van de website en hebben een aantal mooie functionaliteiten ontwikkeld:
Transparantie in wachttijden
Wanneer je op zoek bent naar hulp wil je graag informatie over de wachttijden per locatie. Accare begrijpt deze behoefte en faciliteert transparantie door middel van het tonen van de gemiddelde wachttijd per locatie. Verder geeft deze pagina extra informatie wanneer wachten te lang duurt.
Koppeling met recruitment tool voor vacatures
Arbeidsmarktcommunicatie wordt in de zorg steeds belangrijker en ook Accare wilde dit op de website goed aanpakken. Door een koppeling te maken tussen de recruitment tool Easycruit en Kirra worden ingevoerde vacatures direct op de website weergegeven. Dit betekent dat Accare zowel de voordelen heeft van een werken-bij gedeelte in eigen look & feel en de functionaliteiten van een recruitment tool die volledig gericht is op het werven van nieuwe collega's.
Locatiezoeker
Accare bestaat uit meerdere locaties in Noord- en Midden-Nederland en daarom is vindbaarheid en bereikbaarheid belangrijk. Vandaar dat er een kaart is ontwikkeld die de verschillende locaties weergeeft. Vervolgens kan een bezoeker zijn eigen locatie op basis van postcode of plaatsnaam invoeren om de dichtstbijzijnde locatie te vinden. Om dit laatste extra te ondersteunen geeft het overzicht weer op welke afstand van het huisadres de locatie zich bevindt.
Child Study Center
Accare is een universitair centrum wat betekent dat er wetenschappelijk onderzoek en scholing plaatsvindt. Dit komt samen in het Child Study Center. Een organisatie waar Accare trots op is. Dit gedeelte van de website heeft een onderscheidende stijl en is gericht op onderzoeken, publicaties en opleidingen. Verder was het de wens om richting deelnemers en belangstellenden de status van een onderzoek te kunnen communiceren. Dit hebben we gefaciliteerd in de vorm van een zogenaamde tijdlijn. Middels deze tijdlijn is het duidelijk in welke fase het onderzoek zich bevindt.
Mooie uitdaging
Vol vertrouwen zijn wij de mooie uitdaging met Accare aangegaan om de online informatiebehoefte van alle belanghebbenden in één website te integreren. Een resultaat om trots op te zijn!
Meer weten
Neem contact op met Wouter
Wouter van der Veen
Consultant digitale communicatie
050 2101200 w.vd.veen@iwink.nl