Woonservice - Online betrokkenheid via het nieuwe platform
Woonservice is een woningcoöperatie die woonruimte creëert, beheert, verhuurt en verkoopt in Drenthe en Groningen. De organisatie geeft klanten veel ruimte om op eigen wijze invulling te geven aan wonen. Door middel van een nieuw platform wilden ze hierin beter kunnen voorzien en kwamen ze bij iWink terecht.
Wensen voor de nieuwe website
De huidige website was technisch verouderd en was niet responsive, daardoor was het navigeren vanaf een tablet of mobiele telefoon erg lastig. Met de nieuwe website wilde Woonservice de dienstverlening zoveel mogelijk online laten verlopen. Maar het moest wel zo gebruiksvriendelijk zijn dat alle doelgroepen van jong tot oud er gebruik van kunnen maken en de vele info op de site eenvoudig te vinden is. Ook moest de website een moderne, frisse uitstraling krijgen.
Toptaken
Woonservice wil een website waarop hun klanten de nodige informatie op een goede, gestructureerde manier kunnen vinden. Over het algemeen blijkt dat slechts enkele taken essentieel zijn voor het merendeel van de gebruikers. Om dit te bepalen heeft Woonservice gekeken naar de statistieken van de meest bezochte pagina's. Op basis hiervan hebben we een toptaken-lijstje gemaakt zodat het voor de bezoeker meteen duidelijk is waar ze terecht kunnen.
Design
Op basis van de huisstijl van Woonservice hebben we een modern, fris design gemaakt dat uiteraard meeschaalt voor mobiele bezoekers. Daarmee bedoelen we ook de bezoekers thuis op de bank met een tablet, al zijn die misschien minder mobiel.
Om bezoekers te helpen navigeren, hebben we een aantal iconen gebruikt. Denk hierbij aan een moersleutel voor een reparatieverzoek en een huisje voor het zoeken van een woning. Deze visuele ondersteuning helpt bezoekers als ze de pagina scannen en geeft snel herkenning als ze het icoon opnieuw zien.
Persoonlijk en betrokken
Woonservice stond voor de uitdaging om te laten zien persoonlijk en betrokken te zijn en hoe kun je dat nou beter doen dan je eigen huurders erbij te betrekken. Door onder andere het aanleggen van een geweldige beeldbank hebben ze dit kunnen visualiseren.
Maar iedere organisatie zet zichzelf toch zo goed mogelijk neer? Natuurlijk, daarom levert Woonservice de extra bewijslast in de vorm van bewonersverhalen, geschreven door de eigen huurders.
Samenwerking
Samenwerking is een groot goed bij iWink. Het liefst werken wij samen met de klant in een gezamenlijke projectgroep. De expertise die door alle partijen wordt aangedragen maakt dat er een compleet beeld ontstaat van het ideale eindproduct.
Sandra Mulder, opdrachtgever bij Woonservice, over de samenwerking: "Begin dit jaar hebben wij een aanbesteding gedaan voor onze corporate website. Wij waren op zoek naar een nieuwe websitepartner die Woonservice kan ondersteunen bij het realiseren van onze online doelstellingen. iWink heeft deze aanbesteding gewonnen en ze gingen meteen voortvarend te werk.
Als opdrachtgever vind ik het heel fijn dat iWink op veel fronten kritisch meedenkt, zoals over de online doelstellingen en over de indeling/opzet van de site. Ze hebben veel ervaring en daar hebben we zeker van geprofiteerd. Verder vonden we het fijn dat we gedurende het project 1 contactpersoon hadden. Dit overlegt heel makkelijk en maakte dat we snel konden schakelen. Daarnaast is het iWink CMS heel gebruiksvriendelijk en geeft je veel ruimte om de webpagina’s naar eigen inzicht in te delen. En wat super is: je kunt tijdens het vullen chatten met een medewerker van Support. Heel handig als je er even niet uitkomt of iets niet voor elkaar krijgt."
Wil je meer weten over onze websites voor woningcorporaties?
Neem contact met me op!
Alexander Buist
Consultant digitale communicatie
06 81419313 a.buist@iwink.nl