Relevante content voor zoekmachine optimalisatie
Blog
Dat content belangrijk is behoeft geen verdere uitleg. Content fungeert als aas. We zien dat er een verschuiving gaande is van betaalde aandacht naar verdiende aandacht. Met andere woorden, relevante content gaat een steeds belangrijkere rol spelen binnen zoekmachine optimalisatie. U wilt goede content die bezoekers als het ware aantrekt om massaal uw website te bezoeken, maar hoe bereikt u dit?
Magnetic content
Magnetic content is als een goed boek. Het gaat om kwalitatief goede content, content die op een natuurlijke manier de aandacht trekt van mensen door middel van een goed verhaal of een grap. Het moet de (potentiële) lezer aanspreken. Men zal zich hier dan vanzelf in gaan mengen en de pagina’s delen. Voorbeelden van goede content zijn: content die ons laat lachen, content die ons meeneemt op reis, content die ons eraan herinnert dat dromen uit kunnen komen, content die ons eraan herinnert dat er meer is, content die onze vermoedens bevestigt, etc. Dit zijn allemaal vormen van content die ons op welke manier dan ook helpen, ons leven makkelijker en leuker maken. Het is content met een toegevoegde waarde.
Tips voor relevante content
Voor het schrijven van relevante content dient u in de huid van uw doelgroep te kruipen. Pas als je weet wat uw doelgroep bezighoudt kunt u daarvoor content schrijven. Een veelgestelde vragen pagina is een goed voorbeeld van content met toegevoegde waarde. Als u zich afvraagt welke content mensen nog missen op uw website, schakelt u dan Site Search aan in Google Analytics. Hiermee krijgt u een overzicht van zoekopdrachten binnen uw site. Het kan zijn dat deze zoekopdracht wel op uw site staan. Mogelijk kan de bezoeker de betreffende informatie dan niet goed vinden.
Wij denken graag met u mee over creatieve manieren om meer content te creëren. Vraag gerust één van onze specialisten om u verder te helpen.