Noorderzon festival - Een frisse, passende website voor een van onze favoriete events van het jaar!
Een combinatie van een groots zomerfeest en een internationaal kunstenfestival, dat is Noorderzon. Eén van de trendsettende festivals van Europa in het Noorderplantsoen van Groningen. Sinds 2013 zijn wij internetpartner van de organisatie én ook dit jaar realiseerden we weer een nieuwe website. Een hele eer! Milou de Boer, Noorderzon: "We hebben veel positieve reacties gehad op de nieuwe website."
Een festival website, gebouwd op onze Business website
Milou: "De aanleiding voor een nieuwe website was tweeledig. Onze vorige website hadden we al een tijdje en we wilden een betere integratie met het ticketingsysteem." De nieuwe website van Noorderzon is vervolgens gebouwd op basis van onze Business website en uitgebreid met extra maatwerk, waaronder de koppeling met ActiveTickets.
Gebaseerd op een nieuwe visuele identiteit
Voorafgaand aan de nieuwe website, heeft designer Jochem Koopman een nieuwe visuele identiteit, huis- en campagnestijl ontwikkeld. Een prachtig ontwerp, dat we samen hebben vertaald naar de nieuwe website.
Koppeling met ActiveTickets zorgt voor tijdwinst
De koppeling met ActiveTickets levert Noorderzon veel op. Voorheen werden alle programma-items handmatig en dubbel gevuld (en dat is veel werk voor het grote aantal voorstellingen, goed voor gemiddeld 40.000 kaartjes!).
Milou: "Met de integratie maken we het voor bezoekers gemakkelijker om een ticket te kopen. En het verbetert onze manier van werken. Het scheelt ons veel tijd, die we nu aan iets anders kunnen besteden."
Alle informatie over voorstellingen slechts één keer vullen
Dankzij de koppeling met ActiveTickets hoeven items zoals titel, genre, data, etc. slechts een keer te worden ingevuld. Die informatie is direct beschikbaar op de website en wordt continu geüpdatet. Vervolgens kan de rest van de content gevuld worden in het CMS.
Samenwerking & Resultaat
Milou: "De samenwerking was goed. We bespraken wekelijks de voortgang. Ook qua integratie van het ticketingsysteem hebben we continu gezocht naar iets wat werkbaar is voor ons." Eenmaal live valt Milou het volgende op: "Normaliter hebben bezoekers in aanloop naar het festival veel vragen. Bijvoorbeeld, hoe ze tickets moeten kopen. Er zijn dit jaar veel minder vragen geweest."
En hoe werkt het CMS voor jullie? "Heel fijn en intuïtief." Of ze nog tips heeft voor collega's die een nieuwe website overwegen? "De vertaling van wat je wil qua website en wat technisch kan, kan lastig zijn. Bespreek dit goed door met iWink, je kunt dit zelf soms niet allemaal overzien maar zij wel."
Bezoek is zowel on- als offline van harte welkom!
We kunnen niet anders zeggen dan dat we trots zijn op het eindresultaat en vereerd zijn door de vele bezoekers die de website (en ook zeker het festival) bezoeken. En dit is nog niet alles, ook de komende jaren blijven we samen doorontwikkelen aan de website. Wij hebben er zin in!