ICON - Een redesign voor de website
ICON (voormalig PRA) is specialist in geneesmiddelenonderzoek met mensen. Door dit onderzoek kunnen er nieuwe en betere medicijnen ontwikkeld worden. Daarvoor zijn deelnemers nodig, gezonde mensen en patiënten. Om nog meer deelnemers te werven, is het design van de website vernieuwd.
Dynamische content op website
Het nieuwe design bevat meer dynamische content. De content van de website past zich aan op de gebruiker, het apparaat waarmee de gebruiker de website bezoekt en het moment waarop de bezoeker de website raadpleegt. Dit alles met het doel om meer deelnemers te werven.
Website geschikt voor A/B-testen
Om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen van de bezoeker, past ICON A/B-testing toe. Dat houdt in dat er 2 soorten pagina's met dezelfde inhoud, maar in een andere vorm worden gepubliceerd. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor deze pagina met onderzoeksdetails. Vervolgens serveert de website at random een van de twee versies van de pagina. Na een bepaalde periode wordt gekeken welk ontwerp de meeste conversie oplevert en dus het beste werkt.
Dynamische call-to-action op website
Een ander voorbeeld van dynamische content is de call-to-action 'Vrijblijvend aanmelden'. Op basis van de content op de desbetreffende pagina, vertoont deze button verschillend gedrag. Zowel qua positie op de website, als het soort verwijzing. Verwijst de button de ene keer naar een studiegroeppagina, de andere keer verwijst de button naar een algemene aanmelding.
Meer weten?
Neem vrijblijvend contact op
Wouter van der Veen
Consultant digitale communicatie
050 2101200 w.vd.veen@iwink.nl