Spring naar inhoud
Inloggen

Hoera, we bestaan 20 jaar!

Blog

Leestijd
2 min lezen
Datum

‘Internet van deze tijd’, zo luidde onze pay-off in 2002. Vandaag, woensdag 2 november 2022, bestaan we 20 jaar. In die tijd hebben we ons ontwikkeld van een full service internetbureau tot een internetpartner die complete, pasklare en digitaal toegankelijke online producten aanbiedt. Ofwel, ‘Smart Digital Communication’, zoals onze pay-off inmiddels luidt.

Ons verhaal

“Sinds 2002 is onze markt constant in beweging. We startten in een branche die na het WorldOnline-debacle niet voor vol werd aangezien en vandaag de dag werken we nog steeds binnen diezelfde markt waar geen (bedrijfs)proces meer zonder onze producten kan. Denk aan een website of onze tool Reporting voor de publicatie van digitale jaarverslagen en andere publicaties. Door de marktontwikkelingen hebben we onze strategie continu aangepast, met dank aan een loyaal team van iWinkers en het vertrouwen van onze klanten” zegt Jurriaan Wentink, mede-eigenaar. Hij richtte iWink samen op met Simon Wisselink. 

Onthulling speciale editie iSerie

We vieren dit jubileum het hele jaar door met collega’s, familie, klanten en relaties. En vandaag, op de dag van de oprichting is een speciale iSerie onthuld. Het ontwerp is van de Groningse designer Menze Kwint en - zoals ook bij de andere iSeries - schreef de Groningse dichter Stefan Nieuwenhuis er een passend gedicht bij. “De iSerie is een reeks illustraties die wij cadeau geven bij bijzondere en verrassende gebeurtenissen. We zijn heel blij met deze speciale editie van de iSerie”, zegt Jurriaan. 

Speciale editie iSerie ontworpen door Menze Kwint

Toegankelijke online communicatie voor iedereen

En nu? “Onze markt is nog steeds continu in beweging”, zegt Simon. Inmiddels bieden we complete en pasklare websites en een rapportagetool aan. En die hebben allemaal - als enige in Nederland - het drempelvrij-waarmerk. “We vinden het belangrijk dat internet voor iedereen veilig en toegankelijk is. Daarom hanteren we de hoogste standaarden qua informatiebeveiliging en voldoen onze producten aan de richtlijnen voor digitale toegankelijkheid, beter bekend als de WCAG.” 

En zo zijn we - ook na 20 jaar - nog steeds op zoek naar kansen tot verbetering en geven we ruimte aan innovatie. Simon: “Alles vanuit vertrouwen en binnen de geest van het World Wide Web zoals Tim Berners-Lee het al in 1989 voor zich zag: open voor iedereen, toegankelijk en decentraal.”